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dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/
dc.contributor.authorMaldonado, Xiomara
dc.contributor.authorCenteno, Griselle
dc.date.accessioned2009-10-28T20:25:08Z
dc.date.available2009-10-28T20:25:08Z
dc.date.issued2009-10-28T20:25:08Z
dc.identifier.issn1317-8822es_VE
dc.identifier.urihttp://www.saber.ula.ve/handle/123456789/29630
dc.description.abstractThe successful application of Revenue Management (RM) to the seat inventory control (SIC) problem of major airlines has made it interesting to consider incorporating revenue management tools in parking industry. The objective of this paper is to motivate studies regarding to the development of methodologies that permit offer solutions for the problem for achieve the maximum revenue in parking facilities doing use of Revenue Management, Operations Research (OR) and Artificial Intelligence (AI) techniques. To accomplish this objective we do a brief summary about all those techniques and some applications in parking industry first, followed by some ideas regarding to development of methodologies in order to reach the maximum revenue considering as relevant include AI techniques as tool qualitative in the demand forecasting and the optimization of pricing.es_VE
dc.language.isoeses_VE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectRevenue managementes_VE
dc.subjectOperations researches_VE
dc.subjectArtificial intelligencees_VE
dc.subjectParking industryes_VE
dc.subjectOptimizationes_VE
dc.subjectDemand forecasting and Optimization of pricinges_VE
dc.titleRevenue management, operations research and artificial intelligence: tools application as support to decision makers in parking industryes_VE
dc.title.alternativeRevenue Management, Investigación de operaciones e inteligencia artificial: herramientas para la toma de decisiones en la industria de estacionamientoes_VE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.abstract1El uso acertado del Revenue Management (RM) al problema del control de inventario del asiento (SIC) de líneas aéreas ha motivado interés en considerar incorporar las herramientas de RM en la industria de estacionamiento. El objetivo de este trabajo, es motivar estudios orientados al desarrollo de las metodologías que permitan optimimizar el beneficio en las instalaciones del estacionamiento mediante el uso de técnicas de revenue (RM), investigación de operaciones (O) e inteligencia artificial (AI). Para lograr este objetivo, primero, se desarrolla un breve resumen sobre todas esas técnicas y algunas aplicaciones en la industria del estacionamiento, seguido por algunas ideas orientadas al desarrollo de metodologías para alcanzar máximo beneficio, considerando como relevante la inclusión las técnicas de AI como herramienta cualitativa en el pronóstico de la demanda y la optimización de tarifas.es_VE
dc.description.colacion74-87es_VE
dc.description.emailaxioma@ula.vees_VE
dc.subject.centroinvestigacionCentro de Investigaciones y Desarrollo Empresarial (CIDE)es_VE
dc.subject.facultadFacultad de Ciencias Económicas y Socialeses_VE
dc.subject.keywordsRevenue managementes_VE
dc.subject.keywordsInvestigación de operacioneses_VE
dc.subject.keywordsInteligencia artificiales_VE
dc.subject.keywordsPronóstico de demandaes_VE
dc.subject.keywordsOptimización de tarifases_VE
dc.subject.keywordsIndustria de estacionamientoes_VE
dc.subject.publicacionelectronicaRevista Visión Gerenciales_VE
dc.subject.seccionRevista Visión Gerencial: Artículoses_VE
dc.subject.thematiccategoryCiencias Económicas y Socialeses_VE
dc.subject.tipoRevistases_VE
dc.type.mediaTextoes_VE


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