Afficher la notice abrégée

dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/
dc.contributor.authorVillarreal, Miriam
dc.date.accessioned2014-01-28T16:55:54Z
dc.date.available2014-01-28T16:55:54Z
dc.date.issued2014-01-28T16:55:54Z
dc.identifier.issn1316-4910
dc.identifier.urihttp://www.saber.ula.ve/handle/123456789/38121
dc.description.abstractEl propósito de este artículo es presentar algunas refl exiones sobre la enseñanza de la historia de Venezuela en 7° grado, surgidas de una experiencia llevada a cabo en la escuela piloto Paideia, creada en el marco del proyecto de educación de la Sistemología Interpretativa. Dicho proyecto tiene como objetivo fundamental el diseño de un sistema educativo en el que se cultiven las habilidades pertinentes para hacer sentido holístico.es_VE
dc.language.isoeses_VE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEducaciónes_VE
dc.subjectEnseñanza de la historiaes_VE
dc.subjectPensamiento sistémicoes_VE
dc.subjectSistemología Interpretativaes_VE
dc.titleReflexiones en torno a la enseñanza de la historia de Venezuela en 7º Y 8° gradoes_VE
dc.title.alternativeSome reflections on teaching history of Venezuela for 7th and 8th years of secondary schooles_VE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.abstract1The objective of this article is to show some refl ections on teaching History of Venezuela subject for seventh and eighth grades of secondary school, based on the education project from the interpretive systemology approach. This project was proposed as an option for improving current historical condition, characterized by impoverishment of basic language. Its main goal is to design an educational program where individual and group visions can be developed through skill strengthening. The refl ections here shown are the result of teaching practices made at Paideia School, a pilot school created for putting into practice new ideas and teaching materials designed and developed under said educational project.es_VE
dc.description.colacion153-157es_VE
dc.description.emailmagdimolinacontreras@yahoo.eses_VE
dc.description.frecuenciaCuatrimestral
dc.identifier.depositolegalpp199702ME1027
dc.subject.facultadFacultad de Humanidades y Educaciónes_VE
dc.subject.keywordsEducationes_VE
dc.subject.keywordsTeaching historyes_VE
dc.subject.keywordsSystemic thinking,es_VE
dc.subject.keywordsInterpretive systemologyes_VE
dc.subject.publicacionelectronicaRevista Educere
dc.subject.seccionRevista Educere: Investigación Arbitradaes_VE
dc.subject.thematiccategoryArtes y Humanidadeses_VE
dc.subject.tipoRevistases_VE
dc.type.mediaTextoes_VE


Fichier(s) constituant ce document

Thumbnail

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée