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dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/es_VE
dc.contributor.authorThomas, Jamie A.
dc.date.accessioned2020-08-26T00:32:54Z
dc.date.available2020-08-26T00:32:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1856-6812
dc.identifier.urihttp://www.saber.ula.ve/handle/123456789/47008
dc.description.abstractLanguage has long been an important dimension of civil society in Tanzania, where English is the language of secondary and tertiary schooling, even as the majority of people use Swahili. Femina Hip is a non-governmental organization (NGO) active in Tanzania with its popular magazine Fema. Th is paper examines how a 2011 Fema article ignited lively discussion of Tanzanian language policy and planning among students on study abroad from Austria, China, and other countries, and their Tanzanian professor of Swahili language and literature. Th eir discussion critiques the Fema article, and explores the conundrum of Tanzania’s language-in-education policy through personal refl ection.es_VE
dc.publisherSaberULAes_VE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_VE
dc.subjectEducaciónes_VE
dc.subjectIdioma de instrucciónes_VE
dc.subjectPolítica lingüísticaes_VE
dc.subjectSubordinación lingüísticaes_VE
dc.subjectSwahilies_VE
dc.titleUncovering language-in-education policy as a challenge to Tanzanian civic engagementes_VE
dc.title.alternativeDescubriendo la política del lenguaje en la educación como un reto para el compromiso civil tanzanoes_VE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_VE
dc.description.abstract1El idioma ha sido durante mucho tiempo una dimensión importante de la sociedad civil en Tanzania, donde el inglés es el idioma de la educación secundaria y terciaria, incluso cuando la mayoría de las personas usan swahili. Fémina Hip es una organización no gubernamental (ONG) activa en Tanzania con su popular revista Fema. Este estudio examina cómo un artículo de Fema de 2011 encendió una discusión animada sobre la política y planifi cación del idioma tanzano entre los estudiantes que estudian en el extranjero desde Austria, China y otros países, y su profesor tanzano de lengua y literatura swahili. Su discusión critica el artículo de Fema y explora el enigma de la política de lenguaje en educación de Tanzania a través de la refl exión personal.es_VE
dc.description.colacion63-93es_VE
dc.description.emailthomas_jamie@smc.edues_VE
dc.description.frecuenciaSemestral
dc.identifier.eissn2244-8810
dc.publisher.paisVenezuelaes_VE
dc.subject.institucionUniversidad de Los Andeses_VE
dc.subject.keywordsEducationes_VE
dc.subject.keywordsLanguage of instructiones_VE
dc.subject.keywordsLanguage policyes_VE
dc.subject.keywordsLinguistic subordinationes_VE
dc.subject.keywordsSwahilies_VE
dc.subject.seccionRevista Humania del Sur: Debatees_VE
dc.subject.tipoRevistases_VE
dc.type.mediaTextoes_VE


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