• español
    • English
    • français
    • português (Brasil)
  • français 
    • español
    • English
    • français
    • português (Brasil)
  • Ouvrir une session
Universidad de Los Andes

  • Accueil
  • Collèges et écoles
  • Unités de Recherche
  • Chercheurs
  • Revues Électroniques
  • Les Études Supérieures
  • Événements
Voir le document 
  •   SaberULA Institutional Repository l'Universidad de Los Andes, Mérida - Venezuela: Accueil
  • Facultades
  • Facultad de Odontología
  • Articulos, Pre-prints (Facultad de Odontología)
  • Voir le document
  •   SaberULA Institutional Repository l'Universidad de Los Andes, Mérida - Venezuela: Accueil
  • Facultades
  • Facultad de Odontología
  • Articulos, Pre-prints (Facultad de Odontología)
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Assessing learning through portfolio use by university students. The experience of an esp class in Venezuela

Thumbnail
Voir/Ouvrir
Texto completo (118.6Ko)
Date
2008-11
Auteur
Perdomo, Bexi J.
Metadatos
Afficher la notice complète
Compartir por...
| | |
Résumé
Portfolio use has widely been recommended for facilitating learning as well as for assessing it. However, in Venezuela this tool has scarcely been used and explored, especially in the ESP field. Hence, the objectives of the present research were, in the first place, to describe portfolio use by university undergraduate students enrolled in an ESP course and secondly, to know their perceptions about its use. In this sense, the study had a descriptive, transversal design. Participants were 95 students taking ESP as part of their subjects in the first year of their careers. Data were gathered directly from students’ portfolios and through a Lickert 20-item questionnaire. The analysis of the data was descriptive. Students had a media score up to 14,74 in their portfolios (Standard deviation= 4,24). Besides, it was possible to observe that students perceive portfolio as a useful tool for learning and assessing learning, even more useful than a regular written test. It was also observed that some students admit that they did not follow instructions for building portfolios properly and that that might have negatively affected the elaboration and helpfulness of it. It was concluded that portfolio happens to be helpful for students with tight schedules like dentistry students because it let them to manage better their time for evaluations. Hence, it is recommended to inform ESP teachers and students more about learning tools like portfolio that enhance students’ autonomy and that let them to manage their own progress, especially in higher education levels.
URI
http://www.saber.ula.ve/handle/123456789/38813
Colecciones
  • Articulos, Pre-prints (Facultad de Odontología)
Información Adicional
Correo Electrónicobexi@ula.ve
DescripciónPonencia presentada en: ICERI2008, the 1st International Conference of Education, Research and Innovation was held in Madrid (Spain) on the 17th, 18th and 19th of November, 2008.
PaísVenezuela
InstituciónUniversidad de Los Andes

Univesidad de Los Andes

  • Rectorado
  • Vicerectorado Académico
  • Vicerectorado Administrativo
  • Secretaría

Navigation dans le document

  • Por Fecha de Publicación
  • Por Autores
  • Por Títulos
  • Por Palabras Clave

Questions fréquentes

  • ¿Cómo publicar?
  • ¿Cómo enviar o actualizar información?
  • ¿Cuál es la Licencia de Depósito de documentos en SaberULA?
  • ¿Qué es un Repositorio Institucional (RI)?
  • ¿Cómo obtengo RSS por tipo de documentos?

Localisez nous

  • emailsaber@ula.ve
  • +58-0274-240.23.43
  • Mérida - Venezuela

Suivez nous

facebook  twitter   

Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire

Licencia Creative Commons Todos los documentos publicados en este repositorio se distribuyen bajo una
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Venezuela .

SaberULA Repositorio Institucional de la Universidad de Los Andes, Mérida, Venezuela 2018.

DSpaceDSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace.
Theme by  Atmire NV

 

 

Parcourir

Tout Saber-ULACommunautés & CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujets

Mon compte

Ouvrir une session

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Univesidad de Los Andes

  • Rectorado
  • Vicerectorado Académico
  • Vicerectorado Administrativo
  • Secretaría

Navigation dans le document

  • Por Fecha de Publicación
  • Por Autores
  • Por Títulos
  • Por Palabras Clave

Questions fréquentes

  • ¿Cómo publicar?
  • ¿Cómo enviar o actualizar información?
  • ¿Cuál es la Licencia de Depósito de documentos en SaberULA?
  • ¿Qué es un Repositorio Institucional (RI)?
  • ¿Cómo obtengo RSS por tipo de documentos?

Localisez nous

  • emailsaber@ula.ve
  • +58-0274-240.23.43
  • Mérida - Venezuela

Suivez nous

facebook  twitter   

Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire

Licencia Creative Commons Todos los documentos publicados en este repositorio se distribuyen bajo una
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Venezuela .

SaberULA Repositorio Institucional de la Universidad de Los Andes, Mérida, Venezuela 2018.

DSpaceDSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace.
Theme by  Atmire NV