Buscar
Itens para a visualização no momento 1-8 of 8
"Backstage solidarity" in Spanish- and English- written medical research papers: publication context and the acknowledgment paratext
(Journal of the American Association of Information Science and Technology. Vol. 60(2), p. 307-317, 2009)
The purpose of this paper is to analyze the acknowledgment (ACK) paratext of medical research articles written in English and Spanish in three geographical contexts: Venezuela, Spain and the United States of America. We ...
Información Investigador: Salager Meyer, Françoise Elizabeth
(2008-09-19)
Resumen Curricular
Françoise Salager-Meyer obtuvo la Licenciatura y la Maestría en Lengua y Literatura rusa de la Universidad de Lyon (Francia, su país natal) y el doctorado (Ph.D) en Foreign Language Education ...
Información Investigador: Pabón Berbesí, Maryelis
(2008-09-19)
Resumen Curricular
Obtuvo su licenciatura en la Universidad de Los Andes en 1993. Realizó estudios de Maestría en Lingüística en esa misma universidad. Ella ha realizado investigaciones en el área de sintaxis ...
Información Investigador: Zambrano Uzcátegui, Nahirana Teresa
(2008-09-19)
Resumen Curricular:
Nahirana Zambrano es Profesora Agregada en la Escuela de Idiomas Modernos de la Facultad de Humanidades y Educación en las áreas de Lengua Inglesa y Cultura Angloamericana. Egresada de la Escuela de ...
Información Investigador: Defives, Gerard
(2008-09-19)
Scientific publishing in peripheral (a.k.a. Developing) countries: challenges for the future
(Journal of English for Academic Purposes. 7, p. 121-132, 2008)
In this paper, I first refer to the center-periphery dichotomy in terms of scientific output, placing emphasis upon the relation that exists between science and technology development, on the one hand, and social and ...
Información General: Grupo de Investigación Multidisciplinario del Análisis del Discurso Científico
(SABER ULA, 2006-08-11)
Lines of Research:
- Linguistics Applied to the Teaching of Instrumental Languages.
- Analysis of Scientific Discourse (Synchronic and Diachronic).
- Applied Rhetoric.